fredag 11 april 2008

Torsdag och Fredag....och även lite lördag

Torsdag.

Vaknade kl. 07.15 hade ställt kl. på 08.00 men kunde inte sova längre.
Vi gjorde i ordning oss och sen kom killarna från fläktfirman och skulle mäta och dona.


Sen kom Tommy vid halv 10 och vi åkte ut till lägenheten, men svängde förbi Camilla innan med lite godis till Snoddas och en blöjhink till Ronja.
Sen bar det av till Almvik. Grabbarna tapetserade vardagsrummet, och sen färdigt i sovrummet och Åh gud så snyggt det blev… är så skönt att det går framåt alltså =))
Jag plockade i ordning på pyrets grejor till BB-väskan och nu är det bara mina och Andreas grejor som ska i. Men det får vi ta när det är dags, eller när det börjar närma sig ialla fall.
Ni kanske undrar varför jag har packat den redan, detta har med att göra att jag sedan 2:a månaden har känt på mig att pyret kommer komma tidigare och detta håller jag fast vid. Sen kom både Andreas och jag för tidigt så jag vill vara på den säkra sidan.

Var oxå på UL. Och vad stor pyret är nu. 21 % över normalkurvan. Och vägde 2675 g dvs 468g tyngre enligt normalkurvan. Så det ska bli kul och se när pyret kommer ut och hur, tänk om jag måste snittas, jag vill inte det, men huvudsaken är att pyret kommer till oss på ett säkert sätt både för mig & pyret. Vi får se vad BM säger på Måndag när vi ska dit.
Ska även tillbaka på ett tillväxt UL till om två veckor. Får se vad det visar….



Fredag.

Hämtade Camilla och Ronja och vi åkte ner till stan, först till mödra och där blev gav jag Ronja lite dricka och efter det så sköljde det ur henne så fick ta hjälp av städerskan som kom precis lagom som det hände så hon hjälpte mig och städa lite...

Sen kom camilla tillbaka och vi bytte kläder på Ronja så hon fick torra kläder.

Sen var det tänk att vi skulle gå ner på stan men jag fick åka hem och byta kläder först men mötte upp på stan sen.

Hittade lite kläder till pyret. =)) Hade något flyt alltså...

och det var ju inte bara jag som hittade kläder till pyret... Camilla det är perfekt att ha med dig på stan...du hittar ju massor billigt =))...

Sen gick vi till Kaffe Kannan och åt baugette med tonfiskröra och lite fika efteråt. Var så gott så =)) och så är det ju alltid trevligt med Trevligt sällskap =))...

När vi kom till Camilla så stod vi i solen en stund och pratade var så himla härligt skönt alltså =)).

När jag kom hem så fixade jag lite och sen åkte vi till Roger och hämtade kartonger, sen åkte vi till Svärmor och svärfar och hämtade kartonger där och pratade lite, Andreas hämtade mina andra foppa tofflor där han tyckte jag skulle ha dom ist för mina nergångna (läs ingånga hehe) underbara foppa... men jag slänger dom inte kan jag säga... fast Andreas tyckte det... dom är ju så underbart sköna...
Sen åkte vi till Netto och handlade lite, okej inte det jag skulle ha men lite annat...
Sen åkte vi vidare till Ö&B och hittade lite där oxå men inte heller där hittade vi det vi skulle ha igentligen... hehe, jo det fanns en grästrimmer men ska kolla i Nkpg först innan vi köper någon.
Inte någon som har gräsklippare och grästrimmer till salu billigt???

Nu har vi ätit och nu ska jag vila mina onda fötter....

Andreas ska jobba inatt jag ksa försöka komma isäng tidigt ska upp tidigt i morgon ska på årsmöte i Vimmerby, vi ska hålla till på Folkan där och sen så ska vi vidare till Astrid Lindgrens Värld. Är ju Andra mötet dom har är en ny regions grupp och det är första mötet jag är på, och likdant svärmor och svärfar (med just denna grupp då) så ska bli intressant och se hur det är.

Nej nu ska jag fortsätta ska lägga in bilder på Bilddagboken om jag kommer in, kunde inte logga in förut... **suck** men hoppas det går bättre nu =)).

3 kommentarer:

Cammie sa...

Tack anna... Hehehe, aldrig tomhänt från staden när du går med mig... Har det hänt? hehehehe.. Inte denna vecka iaf...

Anonym sa...

jag har en gammal grsäklippare ni kan låna tills ni skaffat en. jag behöver ju bara en.. men har två. =)

Anna sa...

Tess: ja vi lånar gärna den av dig så länge =))