tisdag 29 april 2008

Inne och lallar....

ja nu är jag inne och lallar lite på ens internet så passar på att skriva lite...

I lördags så flyttade vi, grabbarna var jätte snälla och hjälpte till...
Dom började lasta lastbilen och jag åkte och handlade så länge och när jag var klar så åkte jag till ALmvik, och började göra sallad, och då ringer Soffipropp och säger att hon är på väg =)) hon hjälpte mig göra sallad, TACK TACK!! sen kom pappa med, han kollade på tvättmaskinen och fixade den så gott det gick, och sen kom grabbarna med en FULL LASTBIL, och då gick inte allt in i den. men det mesta gick in faktiskt...
Dom började lasta in och jag gick ner och tände grillen tur Vevve kom och hjälpte mig, medans dom andra lastade in alla grejor, tur att Johan kunde följa med och hjälpa till oxå, då gick det lite fortare att lasta in allt =)).
Och vi började grilla men pappa fick ta över grillbestyren hade så ont så kunde inte fortsätta var tvungen att sätta mig,
Blev kött, korv, potatissallad, räksallad (kräksallad som andreas säger), grönsallad, senap, ketchup, och rostad lök så klart =)). alla blev mätta och glada och det var ju meningen, ingen ska behöva gå hungrig =)).

TACK ALLIHOPA FÖR HJÄLPEN!!!! NI ÄR GULD VÄRDA!!!!!

Lördags kvällen gick åt att vila för min del och andreas skruvade ihop sängen och plockade lite och sen blev det sängen, jag var deckad, hade så JÄ****A ont kan jag säga.

Söndagen vaknade jag och gick upp och hade så ont i fötterna, kollade på fötterna känndes så himla tunga... svulna var dom kan jag säga...
Men vi började plocka och höll på, sen åkte vi in och började städa lägenheten och packa in det som gick in i bilen, och i svärmor och svärfars bil oxå dom var med och städade oxå, jag åkte iväg och skulle fixa en koppling till tvättmaskinen men det fanns ju inte så fick köpa en mellangren istället, skulle funka var ju samma tum mått ialla fall, köpte två varianter för säkerhetsskull, åkte till lägeheten för att se hur det gick för dom, gick bra kan jag säga, vi var hungriga och jag sa att jag kunde åka och köpa mat, för jag kunde ju ändå inte hjälpa till och städa, så åkte till statiol och köpte mat **mums**
Sen när vi ätit bar det ut till Almvik, och plocka in allt från bilarna,
sen började andreas klippa gräset, och svärfar hjälpte till oxå, dom fick av det ialla fall... men behövs klippas en gång till,... innan det är bra, var något högt och tjockt,
sen kom tessan och fikade med sin nya hund, så härlig alltså =) tessan behövde lite hjälp med sitt staket hemma så vi sa att vi ska fixa lite så åkte vi bort till henne och hjälpte henne =)), eller andreas rättare sagt, men mitt i allt så var andreas lite för hård hänt med hammaren så han fick åka hem och hämta våran, hehe... + lite spik, dom andra ville bara vika sig...
Men det blev bra när det var färdigt, så nu har hon bara att måla kvar...

Kom hem och jag tog ett bad och sen satt mig med datorn och kollade på tv, medans andreas badade sen så kollade vi på någon film bra var den ialla fall =)).
Sen gick vi och la oss vid halv 12,

Måndagen så vaknade jag tidigt, kunde inte sova, gick upp och plockade upp ett par kartonger och sen ringde jag till telia, telefonen ville ju inte funka...
Dom skulle skicka ut en tekniker TACK sa jag =))
Andreas vaknade och jag fixade frukost, sen plockade vi ända tills posten kom, jag hävde mig ut genom rutan och visst hade vi fått post =)). måste märka brevlådan...
Sen plockade vi och då säger andreas att telia killen är utanför och vi gick ner och pratade med honom, men han fick det och funka =)) han var även snäll och tittade i lägenheten och mätte upp och allt =)) och plockade även bort åskskyddet som inte är inkopplat, men vi vill ju inte ha massa dosor som inte används, så han fixade det =))
Jag plockade med tvättmaskinen men ingen av kopplingarna funkade... FA* sa jag då 10ggr om kan jag säga... varför fanns det inte snabbkoppling för... mycket enklare... men men...

Åkte in och fortsatte och städa lägenheten och jag åkte och skulle byta kopplingarna på chepy men dom hade såklart inte den andra varianten (enligt en av kvinnorna där så hade dom inte den första varianten heller när jag var där på söndagen men fick tag i en kille där och han hjälpte mig)... men som sagt motparten hade dom inte.... undrar varför har dom en variant men inte motparten till den.... hmm jaja...

Åkte ner till spiken och till VVS killen där och han visste med en gång jag skulle ha.... men han hade den inte sa han, och inte snabbkopplingen heller.... men han letade och funderade lite och sen la han fram en koppling och visst var det den jag skulle ha =)) blev överlyckig äntligen en som vet vad han pratar om, och förstod vad jag menar... bara hålla tummarna för att det funkade oxå. annars kunde jag komm tillbaka sa han =)) snäll han var =))

När jag kom tillbaka så var dom nästan klara, Andreas och jag var tvungen att ge oss iväg skulle ju till ludde en sväng och sen hem och äta, och prova kopplingen...
DEN PASSADE =)) underbart kan jag säga... så nu är vattnet kopplat oxå...
La mig i sängen och fötterna i högläge, man ser inte leden och benet är jämntjockt hela vägen...fötterna är som fotbollar kan jag säga.. AJ AJ AJ... är bara förnamnet...

Tisdag.
Sov skit inatt... knappt något alls. har så jäkla ont plockade lite, men fick sätta mig i soffan i högläge med fötterna det gick inte, dom svullnade endå mera, men sen efter en timme kunde jag inte sitta still längre, gick ut i det fina underbara vädret och planterade lite blommor (frön ialla fall) så hoppas dom tar sig...
Sen åkte jag till hyresvärden och hämtade en nyckel till....när jag kom tillbaka så hade andreas klippt gräset en andra gång, blev fin fint =))
Sen kom svärmor och svärfar med ute möblerna =)) sen hjälpte dom oss och plocka in lite kartonger så snällt så =)) skönt att få lite hjälp,
sen gick vi ut och satt oss och fikade så himla härligt så =)
sen åkte vi in till stan andreas skulle ju jobba extra idag, så åkte till corner så han fick lite mat med sig sen åkte jag och släppte av honom på jobbet och sen åkte jag till svärföräldrarna och hämtade påsar, glömde ju det hemma... måste ju tömma frys och kyl på 21:an.
Hämtade tezorna och åkte till 21:an, dom var så snälla och hjälpte mig och plocka ner det sista och sen packa in i bilen och jag tömde kyl och frys och lägenheten är godkänd =) skönt =))
hämtar det sista i morgon i förrådet eller på torsdag och på fredag är vi kvitt lägenheten så skönt kan jag säga.. =))

Fick skjus hem av Sofie som ändå skulle till Gamleby TACK =)) så jag slapp åka och hämta andreas i morgon på morgonen SKÖNT....
Ska ju ändå in till stan i morgon till 10 ska till läkaren kl. 10.20 undrar vad hon säger och hur det ser ut... hoppas på det bästa alltså... orkar inte mera nu... vill bara ha det klart...

Åt lite mat när man kom hem och sitter nu här och ska snart lägga mig, undrar om jag kan sova inatt... är ju ensam men det tror jag... =)). HOPPAS DET I ALLA FALL!!!

långt blev det men har ju inte skrivit på några dagar... Grattis till er som orkade läsa hela!!

natti på er!! (ska se på tv först... sen natti för mig )

HA de bra allihopa!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

jag orkade läsa allt. =) wee.. Du får skriva lite oftare. ;-)
Kommer snart å slår en kik på lägenheten igen. =) Blir kanske i helgen eller så.