måndag 7 april 2008

Helgen & måndag

Fredag.

Jag hämtade Camilla och Ronja och sen åkte vi till Netto, hittade inte något men då åkte vi till Ö&B och kollade lite, men hittade inte något där heller, så vi bestämde oss för att ta en glass ute i det fina vädret. Så härligt =))

Sen åkte vi till Almvik och tittade på lägenheten, sen fick Ronja sitt mellanmål ute i solen, hon gillade det =)). Hon ville inte sitta ibilen sen när vi skulle åka hem.

Sen på kvällen så åkte Andreas och bort till Patrik och Jakob och bubblade så himla skönt var det,
Killarna bastade, vilket jag och jakob fick klara oss utan, vilket inte gjorde mig något. Så härligt att bubbla alltså =)).


Sen bar det av hemåt till sängen, upp tidigt på lördagen och Till ikea (vilket du kan läsa av i den tidigare bloggen)

Lördag

Ja vi var ju på IKEA först och sen åkte vi till pappa och åt mat, senare åkte vi till Eva och fikade, och kollade på deras hundvalp, Ebba 8 veckor, så himla söt alltså, okej valpar är alltid söta men Ebba var riktigt söt... och busig bita i allt var jätte kul speciellt fingrar och tår som rör sig.. hehe

Sen fick vi Kläder av Eva till Pyret. så himla fina är dom,



Söndagen så åkte vi skapligt från pappa, till Almvik, vi röjde lite i lgh tills Tommy kom och hjälpte oss att tapetsera i sovrummet, ska bli så skönt att få ett rum klart, trodde vi ... fattades en rulle, då började vi räkna dom andra tapeterna och rummen då fattas det i varje rum så ska åka till Gamleby och hämta mera på idag (måndag) . Men vi gjorde klart så mycket som gick så nu är det bara en halv vägg kvar i sovrummet ska göra den i dag (måndag), den klarar jag själv.

Blev inte att hämta Sängen till pyret men bir att hämta den iveckan, kanske på tisdag.

Idag Måndag så fick jag hem paketen med posten, Ior och Rhu och sen fick Andreas sin kniv.

Nu har jag jag bara Tiger och Kanin kvar, och Mamma ruh. men jag tror inte hon finns, så jag sattar på att hitta Tiger och Kanin.
Nu ska jag ringa till hyresvärden om tapeterna och sen ska vi äta frukost och sen åka till lgh Svärfar ska följa med och dom ska tapetsera hallen färdigt och sen ska jag tapetsera färdigt i sovrummet tänkte jag och sen ska jag måla i hallen sista gången om jag orkar, sen ikväll bär det av till Tessan på Ljusparty, kollade i katalogen sist vi var ute hos Tessan och hittade hur mycket som helst som vi vill ha men blir nog något ialla fall, kommer bli fler ljuspartyn framöver =)) blir bättre och köpa mer då när vi vet hur det blir i nya lgh.


Nej nu ska jag äta frukost, men ha det bra allihopa!!

Inga kommentarer: