tisdag 25 mars 2008

Dax för lite uppdatering

Ja nu har jag inte skrivit sen i lördags... fy på mig... vi börjar väl med söndagen och går framåt...
Trevlig läsning!!!!

Söndag.
Vi var på middag hos Andreas föräldrar och Gud så gott det var, Klyftpotatis, Fläskfilé, jätte god sås, och grönsaker.
Till efterrätt blev det Glass med varma hallon.
Sen var det fika med kaffe och kakor.

Var så himla mätt när man kom därifrån kan jag säga... SÅ HIMLA GOTT!!!!

Måndag.
Ny graviditets vecka, är inne i Vecka 31+ nu känna härligt att nu är det bara två månader kvar tills den lill* är här hos oss... magen växer, den har satt sig mera nu och har fått mera form än innan.






Träffade tessan med idag... så himla härligt var ju evigheter sen vi sågs ju!!! du måste komma till småland oftare!!!!

Vi åkte en sväng och sen åkte vi till Mc Donalds och fikade, och snackade.

Det blev inte några längre stunder, men vi får ses sen i sommar och då får du komma och hälsa på oss, blir ju inte lika långt som det är nu =)).


Sen när jag kom hem så började jag och plocka undan ite grejor och sen åt vi God mat =)) blev Kassler och ris i ugnen, jag bara älskar det!!!





Sen åkte Andreas och jobbade, jag satt vid datorn och det har varit väldigt lugnt i magen under hela dagen, så fick ta ett stort glas med IS VATTEN, var något kallt, men fick inte igång pyret så jag åt isen istället, hjälpte inte det heller... kl. 21.30 ringde jag till Förlossningen och dom tyckte det att har jag inte kännt något till klockan straxt efter 23, med tanke på att jag skulle ut och åka en sväng då så skulle jag ringa igen och komma upp då.
Jag åkte vid 22.15 hemifrån, jag satt och pratade med Andreas när larmet sätter igång och det tjuter som jag inte vet vad.... Då var det någon som sa till att - Vem fasen väcker mig, jag vill ju sova, hade inte hjälpt med buffar på magen, vatten eller IS men larmet det växte pyret och det var absolut inte populärt, men jag blev mycket lättat!!!!
Ringde till Förlossingen och talade om vad som hänt, och dom skrattade lite kan jag säga... hon tyckte att reagerar inte pyret på när jag äter IS så sover den något hårt och att den demonstrerade så himla mycket när larmet gick så mår den bara bra =)) och det är ju skönt att höra,... och det var något skönt att den gav sig till känna. Man blir ju inte annat än orolig...
Jag åkte hem och satt mig vid datorn igen och pratade med Camilla till klockan var mycket... hehe.. sen gick jag och la mig och läste, då började pyret buffa och ville inte vara still... tack där fick jag tänkte jag för jag inte har varit snäll under dagen och buffat och ätit IS och väckt den med larm hehe... men jag somnade rätt gott ändå kan jag säga...


Tisdag.
Ja idag så vaknade jag tidigt, men jag sov hela natten har bara varit uppe 3 eller 4 ggr inatt så det var ju inte någonting ju mot andra nätter. och drömde inte något speciellt inatt men var väl så lugn när jag somnade och trött så jag sov så skönt =)).
Började med att äta lite frukost och sen la jag mig och läste lite och sen Dammade jag av lite här hemma och diskade Tyst för Andreas sover ju och jag lyckades inte väcka honom faktiskt KORS ITAKET måste jag säga... annars brukar jag alltid tappa något eller så när man ska vara tyst, men idag gjorde jag det mesta som jag brukar, okej lite tyst försökte man ju vara och det lyckades =))

Så tyckte jag klockan gick så himla sakta så satt mig här och kollade runt lite och gick in i bloggen för att läsa dom andra bloggarna och fick se att jag inte har uppdaterat på flera dagar så det var ju hög tid att uppdatera tyckte jag, och här sitter jag... och klockan springer iväg när man sitter vid datorn... ska väcka andreas om en halv timme.
Så vi hinner göra oss färdiga och allt innan vi ska vara hemifrån, för ikväll är det ju Visning på lägenheten, dom ringde innan och det ser bra ut =)).

Så nu ska jag hoppa in i duschen innan jag väcker honom så vi slipper trängas inne på badrummet....

Ja långt blev det men det är ju tre dagar så det får det vara, vilka orkade läsa hela???? snälla skriv så jag vet vilka som läser bloggen, om det är någon som läser annars kan man ju lika gärna lägga ner och sluta skriva...

Ha de bra allihopa!!!

2 kommentarer:

Cammie sa...

Jag läser bloggen o det vet du ju redan, hehehehe

Anonym sa...

har ni fått några bra bus på eran lägenhet ännu?? =)