torsdag 16 april 2009

Min dag på sjukan dags för Biopsi

8:20 lämnar av albin hos Malin TACK VÄNNEN FÖR DU STÄLLER UPP!!!!

9.00 så kommer jag in på avd 5. och där sätter dom Embla i armvecket och på handryggen, jag har inte fått något rum än så jag får en säng i korridoren, men vi sätter oss i matsalen och Andreas tar lite kaffe och jag tar fram datorn och sätter på nya Bond filmen som vi kollar på, och mitt i filmen passar jag på att smita ner och röka.

10:00 får jag ett rum och kanylen sätts och prover tas, vi fortsätter och kolla på filmen och sen avbryts vi många ggr av att folk kommer in och frågar saker och ting.

11:00 blir jag inskriven och får prata med en läkarkandidat och hon undersöker mig kollar halsen, lungor, känner på magen och lyssnar på hjärtat och allt ser bra ut…

11:30 kommer sköterskan in med en supp med steciolid för lugnande… får se om jag tar den… skulle ha fått lugnande på röntgen var jag lovad men det blev inget med det, för så funkar det inte, det är dåligt tycker jag att man blir lovad en sak men blir det en helt annan….
Sen så sa tjejen jag pratade med från medicin när hon ringde och berättade om tiden och allt sådant att narkosläkaren skulle vara med under hela ingreppet men det skulle den heller inte så inget är som det ska… jag mår verkligen piss redan nu innan… skönt att ha Andreas med sig hela tiden…. Har även sagt att Andreas ska vara med under hela ingreppet på röntgen och får han inte det så åker jag hem och jag gör det!!! Det lovar jag!!!

11:30 filmen är slut och Andreas följer med ner och jag röker 2 cigg… vill verkligen inte det här vill bara åka hem… vill verkligen bara hem…
12:30 tar stecoliden…GER INGET
13:00 upp till röntgen…
var det värsta jag har varit med om!!! Först kollade dom med UL på njuren och sen gjorde dom i ordning för proven….läkaren satt lokalbedövningen HATAR DET men det gick rätt bra men det gjorde ont… och sen så skulle dom ta det första av 3 prov och det gjorde så jävla ont kan jag säga värr än att föda barn!!!! Och det är sant detta var det värsta jag varit med om!!!
Sen skulle dom ta prov två och det gjorde också förbannat ont, och det visade sig nu att lokalbehövningen inte hade gett något så jag hade tagit två av proven utan bedövning.. fick lite till eller ja rätt mycket bedövning och sen tog dom ett till det gick rätt bra men jävligt ont gjorde det…., men det visade sig att dom ville ta ett till, likabra tänkte jag… efter mycket övervägande vill ju inte behöva göra om det igen senare för att ett prov inte visade bra så stod ut ett stick till… innan det bar av till avd. igen så fick jag se redskapet som dom använde för att ta provet och vi pratade lite om det och lite runt omkring och allt sådant och redskapet var STORT tyckte jag och nålen var LÅNG och jag frågade om hela var inne i mig men inte riktigt bara 1,2dm av ca 1½ dm så nästan hela nålen... efter detta så bar det av till avd. igen…

14:20 tillbaka på avd.
14:45 blodtryck, syremätning temp
15:00 blodtryck, syremätning
15:10 fick smärtstillande hjälpte inte mycket,
15:15 blodtryck, syremätning
15:30 blodtryck, syremätning
15:45 blodtryck, syremätning
16:00 blodtryck, syremätning
16:20 fick mer smärtstillande hjälpte heller inte mycket…
16:30 blodtryck, syremätning
17:00 blodtryck, syremätning
17:15 fick lite att äta… var gott efter att inte fått äta och dricka på väldigt många timmar!!!
17:40 blodtryck, syremätning och sen ber jag om mer smärtstillande men ist fick jag gå upp och röra på mig och gå på toan på första gången sen klockan 12:30.
Ja smärtan försvann ju inte så fick en mildare tablett hjälper inget… vet inte riktigt vart jag ska ta vägen har så ont…
18:00 fick jag lite smärtlindrande men inte av tabletter Andreas och Albin kom upp avd. var underbart att se dom =)
18:15 får åka hem…. Så skönt kan jag säga…

20:00 tar tabletter för kvällen har så ont så jag inte kan sitta, andas, ja kan inte göra mycket mer än att stå

20:45 nu har tabletterna börjat verka lite så kan slappna av lite.
22:00 ja nu ska jag sova.... försöka i alla fall...



VILL SÄGA TACK TILL MALIN SOM HADE ALBIN UNDER DENNA DAG TACK VÄNNEN DU ÄR UNDERBAR!!!
OCH ANDREAS DU ÄR HELT UNDERBAR TACK FÖR ALLT STÖD OCH ALLT, HADE INTE KLARAT DET UTAN DIG!!!!!!! ÄLSKAR DIG!!!!!!!!!!!!!!!!<3

2 kommentarer:

Thessan sa...

Usch, det där lät inte som någon höjdare. Stackars dig. Hur lång tid tar det innan du får svar på provet? kram

Karin sa...

Usch vilken lång dag du fick på sjukhuset. Förstår att du ville hem. Hur mår du nu? Tänker på dig! Kram