tisdag 31 mars 2009

Ja nu är man hemma från albins och min mini semester... så härligt var det och så jäkla roligt =))
ja för er som inte vet så har vi varit i Karlskrona hos min bästa polare och hennes familj, så härligt var det och träffa alla igen, och barnen var inte så små längre dom har växt så det knakar... men jag vet att några är inne här och läser så mer tänker jag inte skriva om just hur dom har det så enkelt är det... och ni som tar åt er tar åt er det skiter jag i för vad som är skit snack och inte... ja det är ju upp till er hur ni tolkar det... men jag skriver hur jag känner, DETTA ÄR MIN BLOGG INTE ERAN!!!! men är ni så jävla nyfikna och måste luska fram saker och ting via min blogg så glöm det då är det bättre du ringer istället... men nu nog om det.
tillbaka till min mini semester vi säger att vi bor i en kuststad men då har ni inte varit i karlskrona för det är VATTEN överallt.... det är uppbyggt på 100 öar och det märks det är så mysigt... i torsdags åkte vi ner och på kvällen så blev det lite prat och sen isäng.
fredagen tillbringade vi i bilen och kollade runt i karlskrona ja det är rätt stort... och vi var ute och kollade i ett av deras gallerier eller ja jag kallar det köpcentra men jaja, det var som sagt super stort... med massor av affärer... sen åkte vi hem och gjorde god mat TACOS jag bara älskar det, så gott... sen lördagen så gick vi upp på stan DET ÄR STORT ändå gick vi bara i en liten del av centrumet det är stort, dom har en super härlig butik med heminredning som är så BILLIG, så det kunde ju inte bli bättre, så jag köpte två ljusamplar med extra ljushållare, och sen en present från albin till morfar och sen köpte jag ett gungdjur till albin, ja milla vet vad jag menar jag har letat förbrilt efter sådant djur att ha ovanför skötbordet så jag blev överlycklig när jag hittade en =))
ja jag kunde ha köpt bra mycket mer än ekonomin sa ifrån... men ska ju ner fler gånger, om man är välkommen alltså =)) men det hoppas jag =)) SAKNAR MIN SYSTER NÅGOT SÅ ENORMT KAN JAG LOVA DET ÄR FRUKTANSVÄRT MAN MÄRKER NU VAD MAN HAR MISSAT PÅ DESSA 1½ åren som har gått men så är det.... skönt vi har löst det, ja vi är ju vuxna människor så då kan man ju prata... ****

på söndagen så var det kalas för Jakob åh vad grejor han fick =)) och mycket folk var det många barn och albin visste inte riktigt vart han skulle ta vägen men det gick rätt bra, mycket god tårta och kakor... =)
sen på kvällen så hjälpes vi åt att lägga albin micke och jag han var något övertrött men tillslut så sov han han har sovit sina första hela nätter någonsin när vi varit därnere alla nätter så sov han hela nätter..
i går (måndag) så var vi hemma och mös och pratade lite sen packade vi bilen och åkte hemåt...

har haft det riktigt roligt och skönt i helgen det som har varit sådär är min allergi, men det gick, måndagen var sämst annars gick det bra =))

_______________

så idag så ringde jag till vårdcentralen och bad få komma så då fick jag en tid klockan 14, sen började hon fråga mer hur det var och vad jag hade för symtom och allt sådant så helt plötsligt fick jag komma klockan 10, och klockan var halv 9 när jag pratade med dom, så gav albin gröt och gav honom till andreas och åkte, när jag kom dit så pratade vi och hon ringde några samtal medans jag tog prover och allt sådant... och sen fick jag komma in igen så jag blev skickad direkt till medicin och där pratade vi och han kände på lederna och pratade mera sen blev det nya prover så jag var hemma här igen vid halv 3, så en kvarts tid blev lite längre... men det är så skönt att dom kanske kan få reda på vad det är nu så har dom inte hört av sig tills på fredag så ska man ringa... hoppas dom får reda på vad det är nu.... sen hoppas jag inte på att det är det dom tror att det är, men det tänker jag inte skriva här, går inte in mera på detta nu men mår inte så jävla bra alltså.. suck får se hur det går.. annars får andreas vara hemma ons och torsdag han jobbar i natt så vi får se hur det går i natt och i morgon.... är slut nu men så är det...

nehe nu ska jag ringa men ha de bra allihopa!! kram!!!

3 kommentarer:

Karin sa...

Go kväll! Låter som du och Albin har haft en toppen minisemester! Skönt att komma bort från vardagen och få lite ny miljö, nya krafter och energi - det behövs! Men det låter oroväckande med det du skriver att du var på vårdcentralen. Kan förstå att du inte vill skriva allt i bloggen.... Men hoppas att vi kan höras av snart. Ta hand om dig! Kram

Jessica sa...

Visst är karlskrona en underbar stad :) Saknar den ibland men men :P

Hannah sa...

Stackars :( Hoppas de hittar vad det är så det kan bli till det bättre :) Håller tummarna. Kram