tisdag 2 september 2008

inlagda

ja i söndags så åkte jag in till stan och träffade malin, mycket trevligt får vi göra om!!
sen åkte jag och hämtade camilla och vi åkte ner till stan och gick en sväng, och sen åkte jag hem

vi gjorde mat och käkade sen åkte andreas och jobbade.

Albin låg på madrassen och snackade och jag passade på att diska, sen blev han knäpptyst med en gång, och det är inte likt albin tyckte jag, vände på mig och han tittade på mig, och den blicken var: HJÄLP MIG!!!!
sen slocknade ögonen han började skaka... hur äckligt som helst, jag sprang fram och tog upp honom kände att han var varm så jag sprang ut ute och skulle svalka honom, kom ut och tog inte lång tid innan han piggnade till, och då tittade han på mig och undrade nog vad som hade hänt och att det blev lite kallt.
gick upp och tog en temp på honom, 38,3 så det var ju inte så högt,
ringde till pappa och vi pratade lite och han trodde som jag att det var feber kramp.
ringde till andreas och sa att han fick komma hem och han kom nästan med en gång,
ringde under tiden akuten och pratade med dom och dom tyckte att vi skulle komma in och så under tiden tills andreas kom hem så packade jag väskan för jag förstod att vi skulle bli inlagda, kände det på mig...

in till akuten och blev omhändertagna med en gång och vi pratade med läkarn och jag berättade att jag hade feberkramper när jag var liten, och han sa att ni är inlagda för att han är så liten och fick en kramp och dom ville kolla på honom, en lättnad känsla kan jag säga fast jag inte gillar sjukhus, uppe på avdelningen klockan typ ½ 1-1 på natten kom vi upp, och en ragata till sköterska var det men jag snäste till några gånger så blev hon så snällare sen. tur det inte var på dagen så jag skulle ha henne hela tiden, halva natten hade ju faktiskt gott! =))
dom tog lite prover på albin och han var så duktig som vanligt, bara lite skrik för vi fick hålla fast honom...

sen gjorde vi i ordning rummet och jag gick ner och hämtade väskan och passade på att röka, vi satt på rummet och jag fick albin och somna i alla fall och andreas och jag pratade lite sen vid ½ fyra åkte han hem. jag kom typ i säng vid 4, albin vaknade vid 5 och skulle ha mat, och sen vid ½ 7 så ville han inte sova mera... och inte jag heller, SJUKHUS SÄNGARNA ÄR INTE SKÖNA!!!!

måndag morgonen så kom ronden och vi pratade lite och det var samma läkare som la in albin på neo så vi kände igen varandra, och vi skulle få göra ett UL på huvudet och kolla så allt är okej. sen på förmiddagen så gick jag iväg och lånade en telefon, så en sköterska hade albin en stund, när jag kom tillbaka så hade andreas kommit, sköterskan hade frågat om han alltid var så här glad, en helt underbar liten unge (STOLT!!! ((= )

så nu väntade vi bara på att Röntgen skulle ha tid med oss, vi väntade och väntade, passade på att vila och sova en stund hade ju inte blivit så mycket sådant innan.

Klockan ½ 2 så kom läkaren in och sa att det kanske inte blir idag dom hade fått in akuta som gick före, och röntgen kunde inte säga när vi skulle få komma upp.
så vi fick lite permision så vi åkte till Andreas mamma och pappa och skulle käka lite,
precis när vi skulle sätta oss att äta så ringer dom och säger att nu ska ni upp på Röntgen. så det blev ingen mat, bara att slänga in allt i bilen och åka upp igen och vi fick komma in med en gång =) och albin var super duktig han ville kolla hela tiden på datorn när hans huvud var på bild, den var super intressant hehe

åkte ner till barn för att vänta på svaret och det var bara bra, inget konstigt syntes och vi fick åka =)) vi fick lite medicin åt albin stesolid om han krampar igen. vi skulle dock behålla bandet på albin ifall det skulle hända något på kvällen eller natten.
vi åkte tillbaka till andreas föräldrar och käkade, och sen åkte andreas till hemvärnet och jag till Chepy och karlssons och till apoteket för att hämta medicinen.

sen åkte jag och hämtade andreas och vi åkte hem, det var jäkligt skönt att komm hem kan jag säga och albin har inte fått några mera kramper sen dess, så himla skönt, hoppas han inte får några mer heller.

idag tisdag så ska jag in till elvan, jag har duschat och väntar bara nu på att albin ska vakna, tänkte hinna med och äta lite oxå innan han vaknar
sen åker jag in och möter Camilla och sen går vi till elvan, och sen ska jag åka till Karlssons och lämna tillbaka bensindunken som jag köpte igår.
sen ska jag åka hem och sen åker andreas in till stan,

ja det var väl det hela.... eller ja rätt mycket blev det,

men ha de bra nu för det ska vi ha!!!!

2 kommentarer:

Hannah sa...

Skönt att det ordnade sig tillslut :) Otäckt när de krampar... Hoppas att allt är bra nu :) Kram

Anna sa...

Hannah: Ja han mår mycket bättre har inte krampat mera. =))