söndag 7 september 2008

Dop

Ifredags så åkte jag in och hämtade nyckeln till Johannesgården där vi skulle vara efter dopet.
och sen åka jag och kollade lite på Ö&B och Karlssons men hittade inget så jag åkte hem. Drog upp andreas och han käkade lite och jag plockade i ordning vad vi skulle ha med oss och sen åkte vi och hämtade Karin (grannen) och sen åkte vi in till Jysk och kollade på ett bord åt pappa sen åkte vi snabbt ner till stan och kollade kläder åt mig, hade ju vunnit på tradera men han ju inte få dom (betalade ju typ för 2 veckor sen) och sen åkte vi till lokalen och fixade med pajer och bakade snickers kakan, och vi kom dit vid 5 tiden och kom därifrån vid 12 tiden, men då var dukningen klar och alla pajer, salladen, snickers kakan och allt var handlat och klart, skönt... så blev hem och sova ett par timmar ialla fall,


Lördagen började med att både albin och jag vaknade tidigt han kände nog på sig att jag var lite nervös... hehe
vi gjorde i ordning oss och sen bar det av in till stan.
lastade ur allt i lokalen och mötte pappa, Eva, min faster och farbror där och dom kom ju med tårtorna och dom var super fina =))







och sen bar det av till kyrkan, och det gick jätte bra, prästen var jätte bra vi är super nöjda, och albin var jätte duktig, han var lite kinkig innan men sen gick det jätte bra.

efter kyrkan så blev det fotografering och sen bar det av till lokalen och där blev det mat, med pajer (taco, och ost och skinka) och sallad, och bröd, sen blev det paketöppning, och herre gud var paket han fick =)) så himla fina saker!! Tack allihopa!!!!
och det var allt ifrån bestik, tavla, fotoramar, mjukisdjur (två kaniner, en björn), kläder, låtasaker (hehe ja ankor, flodhäst, & en jätte bra lära grej med ljud) kläder, speldosa, grötskål med trollbarnen, lammskinsfäll, böcker, hakklapp som det var broderat ALBIN på, uppblåsbara möbler (Så häftiga alltså), sparbösa som är en brandbil, en lära gå stol, ja jag har säkert glömt massor men det var det jag kom på.
efteråt blev det som sagt tårta och bullar och kakor.
sen började folk avta, ja två åkte direkt efter maten men dom skulle på bröllop, och tre åkte innan presentöppningen varför vet ajg inte, och sen åkte två i presentöppningen men dom skulle åka till Kungälv så det är förståligt.

Sen när folket gott så blev det att fixa iordning disken och alal presenter och städa lokalen sen bar det hemåt... skönt att komma hem efter en lång och hektisk dag men en helt underbar dag!!

TACK TILL ALLA SOM VILLE DELADE DENNA UNDERBARA DAG MED OSS!!!

2 kommentarer:

Cammie sa...

Tack själv att man fick komma!!

Anna sa...

var så himla kul att ni kom =))