söndag 30 november 2008

helgen , fast i hissen

Jaha nu har man varit sådär dålig på att updatera medans man varit här uppe i norrköping, ja vi är kvar här vi åker hem i morgon, blev en extra dag, jag ska hinna med en sväng till en loppis, och sen ska vi upp på stan en sväng...

men vi har haft det super mysigt här uppe, i fredags när vi kom så var pappa inte hemma, han var ute med jobbet en sväng, men han ringde vid 11 och undra om jag kunde hämta honom... klar jag kan jag hade ju lovat att hämta honom, så varför inte...
men i alla fall när vi kom upp hit så åkte v till babyproffsen och köpte doppresent ett bäddset med laban. och sen åkte vi till pappa och hämtade vagnen och sen knallade vi upp på stan en sväng, och vi gick till en leksaksaffär och köpte en doppresent till en bitleksak som även var en skallra. och sen skulle vi ner till hemköp och skulle köpa mat åt albin, och då hittade vi en mjukisbil som var en av bilarna som kommer från Cars. så vi köpte en till albin och en till oliver så det blev tre presenter sammanlagt... hehe

sen gick vi förbi pizzerian på vägen hem och köpte lite mat, sen knallade vi hem och käka och bara mös

sen på lördagen så gjorde jag dopkortet ja jag gör så sådant själv, och sen knallade vi upp på stan och kollade lite och köpte ett linne till mig, och andreas köpte en slips =))

sen bar det av på dop framåt middan och ända till kvällen men vra så himla fint!!!!

sen idag söndag så har vi varit på stan... och gått på julmarknad och varit på julskyltningen var så himla mysigt sen skulle vi gå en sväng och kolla i affärer och andreas och jag skulle kolla på en träningsmaskin och gick in på team sportia och åkte hissen ner och när vi var klara så skulle vi åka hissen upp igen och vi klev in och jag tröck på knappen och vi kom en halvmeter så stannade hissen... VI SATT FAST!!!!! och den var läskigt för man såg inte ur det var som skytdörrar som gick igen innan den åkte så man såg inte ett smack ut... fick ringa till andreas så fick dom säga till att vi satt fast.
efter 20-30 min var vi ute ute ur hissen, och dom var super snälla....
jag som hatar hissar skulle fastna... suck säger jag bara men det gick ju bra men var lite tagen efteråt efter det så gick vi til telenor och andreas och pappa hämtade sig nya mobiler och sen gick vi och köpte oss fika och gick hem och tog det lungt och käkade hemgjord pizza super gott!! och lite senare åkte vi och tvättade bilarna och sen gick vi en sväng, ni får kolla i bilddagboken framöver (lägger inte in bilderna idag men i morgon om jag hinner med kommer dom in) så fint är det här i norrköping när dom sätter upp all lyse =))

Nej nu ska vi sova om albin vill somna vill säga...

Natti!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej guman jag skulle ochså fått panik.Ksam Tessan