torsdag 19 juni 2008

Blandat....

Nu sover Albin får passa på att sitta här en stund andreas är på Skjutbanan en sväng, han kommer snart hem då ska jag passa på att hoppa in i duschen och sen ska vi åka in och handla lite bubbelvatten, för patronen är ju slut i soda strimern (eller hur det nu stavas hehe) blev något sur när jag skulle göra bubbelvatten här och det var slut, och ringde till Andreas så han skulle köpa med sig en ny, men det fick han inte, man var tvungen att ha med sig en och byta in... så får göra det på måndag... så ska köpa på mig bubbelvatten nu till helgen... kostar ju fasen mer än vad patronen gör... **suck**

Fick ju åka till Akuten i måndags kväll/natt med albin han hade sovit 4 timmar sen klockan 7 på morgonen till klockan halv 11 på kvällen och det tyckte barnläkaren var lite väl lite, + att han hade lite feber och han skrek hela tiden tom när han åt... ( jag förstod sen innan att det var kolik, vilket vi fick bekräftat, men man är ju inte annat än orolig....)
När vi satt honom ibilen och vi kom till almviks skolan ungefär så sov han... och sov ända tills han ville ha mat inne på akuten och sen sov han hela natten... typiskt eller vad... men vi har ju börjat med Sempers magdroppar istället, och dom är bra mycket bättre än Minifomen kan jag säga!!!! okej bra mycket dyrare oxå men det spelar nada kan jag säga... men det är riktigt skönt att dom funkade bättre!!! På akuten vägde han 4500g vilket jag tyckte inte kunde stämma men det gjorde det andra gången oxå.... hmmm nej tänkte jag vi får se på onsdag när vi ska till BVC, och det stämde det på akuten för på BVC vågen så vägde han 4555g inte konstigt det känns tyngre när jag ammar honom.... och sen var han 56 lång.

Fick även hem kortet från tidningen idag, och öppnade det ivrigt.... och fick se kortet snacka om att bli besviken.... vi hade fått fel kort... vi åt frukost och sen ringde jag... han hade gjort fel han hade skrivit ett annat nummer på oss än vad som stod på inbetalningskortet, så nästa vecka skulle vi få kortet... hoppas det är rätt denna gång... ska köpa ram i början på nästa vecka ialla fall.

Nehe nu ska jag fixa det sista innan andreas kommer, så vi kan åka och köpa bubbel vatten!!!! duschar när vi kommer hem tror jag annars kommer man ju itne iväg förens natten och då blir vattnet ännu dyrare när mna får åka till shell och handla om klockan bli mer än 10....


_____________________________________
Svar till:
Madde: Jo det är lite jobbigt med kolik men det går, är skönare nu när sempers dropparna funkar =)) och livet som mamma funkar jätte bra =)) är så himla härligt.... går inte med ord att beskriva =))
Camilla: Tack =)) kul när ni gillar läsningen =))
Hanna: Kul att du hittade min blogg =)) japp är nere och handlar ibland av dig... ska ner snart och inhandla mer tänkte jag =))
Anonym: Skulle vara kul och veta vem du är!! =))

Inga kommentarer: