onsdag 7 maj 2008

Förlossningen

I fredags så skulle jag till Mödra och lämna prov som dom skulle skicka, hade med mig 2 st som dom ville morgon och FM, FM provet var högre och dom tog blodtrycket och undertrycket låg på 100, vilket var lite för högt, blev skickad till Förlossningen och dom tog CTG och jag sa åt Maria (BM) att det känns i ryggen och undra om jag kunde få en kudde bakom ryggen och en att ha mellan knäna, jag fick det men det slutade inte strama iryggen så när hon kom in och skulle ta blodtrycket så sa jag åt henne att det kändes konstigt och fick beskriva det, och hon visade på ryggen så hon förstod rätt, och hon prickade in det perfekt och hon tittade på CTG:n och sa att det är förvärkar jag hade, åh jäklar tyckte jag, kändes ju dö skumt ju i ryggen....
Iaf, CTG:n var bra och blodtrycket var bra, men vitan är fortfarande hög men inte AKUT hög, vilket är skönt =)), men Lisa som hade jouren ville inte undersöka mig för dom var rädda att sätta igång mig och med tanke på att jag bara var i vecka 37 (36+) så ville dom inte det pga att födds pyret innan vecka 38 (37+) så hamnar den på Barn, och det ville ju inte någon av oss, så dom skrattade lite och sa det att innan måndag fick jag inte komma tillbaka hehe, vilket jag höll med om hehe... nu är det onsdag och förvärkarna håller i sig och ökar och minskar och ökar och håller på så, var hos BM i måndags och hon tror inte heller att det är långt kvar tills pyret kommer, hon tror att kroppen sköter det här själv, vilket är skönt, =)) .

Ska till läkaren på MVC idag, och sen så ska jag ta en fika med Camilla, sen blir det att åka hem och ta det lugnt i det vackra vädret.

Internet är beställt, kommer funka från och med den 20 ungefär... rätt skönt att kunna gå ut på nätet när man vill...


nej nu ska jag äta lite frukost har duschat och gjort mig nästan färdig så ska bara fixa håret oxå men är ju en 1½ timme tills jag ska åka så hinner gör jag ju, vaknade tidigt idag ju så har ju hunnit ta det lugnt på morgonen oxå, skönt =))

Ha de bra allihopa får vi se om jag uppdaterar innan den 20, vill ialla fall att pyret ska komma innan den 20:de. men har förvärkar nu på morgonen oxå så jag hoppas det kommer igång snart....

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad spännande, då kanske det kommer en liten knodd snart!